dimecres, 27 d’agost del 2014

Llei d'Educació de Catalunya. La elasticitat d'una interpretació.

USTEC·STEs DENUNCIA L’ARBITRARIETAT EN EL PROCÉS D’ADJUDICACIÓ 
DE PLACES DE PROFESSORAT PER AL CURS 2014-2015 
Ja fa més d’un any que USTEC·STEs va denunciar el contingut del que acabaria sent el Decret de provisió  de llocs de treball i plantilles, 
finalment aprovat al llarg del curs 2013-2014, i ja aplicat en la confecció de les plantilles per al curs vinent. El nostre sindicat va anticipar
 els nombrosos conflictes i arbitrarietats que es produirien i el conjunt de violacions de drets i contra els principis d’especialitat, objectivitat
 i transparencia que exigeix qualsevol servei públic. A partir del coneixement de l’esclat de centenars de conflictes i greuges personals,
 tenim constància que les nostres pitjors previsions es compleixen amb escreix. Per molta retòrica i eufemismes amb què l’Administració
  tracta de disfressar la realitat, en la gran majoria de llocs on s’apliquen els diversos perfils, tothom té clar que les places perfilades tenen
 noms i cognoms. El nepotisme s’ha generalitzat i les fidelitats personals i polítiques cotitzen molt per sobre de l’experiència o la competència
 professional. La gran majoria de propostes de continuïtat  o de no continuïtat estan motivades per qüestions molt properes a la
 discriminació pura i dura per raons diverses, entre les quals hi ha la salut, el grau d’insubmissió, el sexe, la maternitat...,i, per tant, 
la normativa que emana de la LEC està atacant no només els principis constitucionals, sinó també la Declaració Universal dels Drets Humans
 i els Tractats de l’Organització Internacional del Treball.
USTEC·STEs denuncia que l’Administració està optant per la via de la privatització del sistema públic d’educació  amb el tancament de
 línies públiques, la consolidació de l’oferta i els concerts de centres privats i l’adopció de formes de gestió privada dels centres públics,
 alhora que empeny bona part de les direccions a fer servir l’arbitrarietat com a criteri de contractació de professorat, amb la 
descarada voluntat d’acabar amb la llibertat de càtedra i amb l’horitzontalitat tradicional en les relacions del claustre, amb l’objectiu de provocar
 una involució jeràrquica en les relacions de poder dins dels centres educatius.
USTEC·STEs denuncia també les males arts utilitzades pel Departament d’Ensenyament, emparant-se en la LEC i inventant-se el concepte de
 “tancament administratiu de centre”, per tal de perpetrar un nou atac a l’educació pública i a les condicions laborals de les persones que hi treballen. 
Aquest “tancament  administratiu” comporta la remoció col·lectiva de tot el professorat del centre i la seva substitució de manera discrecional per
 altre professorat amb la conseqüent conculcació de drets dels treballadors i treballadores.Davant d’aquestes situacions d’indefensió i arbitrarietat 
generades per l’aplicació de la norma, aconsellem a tots els equips directius que s’abstinguin de fer servir les competències que els 
reconeix la nova normativa de poder triar a dit al seu personal,alhora que exigim al Departament d’Ensenyament, als SSTT i a la Inspecció 
d’Ensenyament que actuïn per aturar les situacions abusives que ara mateix ja s’estan produint en molts centres amb propostes de no
 continuïtat arbitràries, i en alguns casos massives, i amb propostes de continuïtat discrecionals i sense justificar que col·loquen el professorat
 en una situació d’inseguretat i indefensió absolutament intolerables en un país i un sistema educatiu que han de ser profundament democràtics.
  USTEC·STEs posa al servei del professorat afectat l’assessorament i si calgués els seus serveis jurídics per contribuir a la defensa dels seus drets.
 Al mateix temps continuem la lluita contra la LEC i el seu  desplegament tirant endavant les accions judicials ja empreses contra els decrets d’autonomia,
 de direccions i de provisió i plantilles, i promovent, juntament amb altres entitats i persones, una ILP que obri la porta a una nova llei d’educació que no permeti
 aquests abusos.