dijous, 12 de gener del 2012

TRES PUNTS EN CONTRA DE LES RETALLADES PER ALS FUNCIONARIS.



En primer lloc l'educació és una inversió i té una tasa de retorn a l'estat de vora el 70%. No és ètic retallar tant als funcionaris, ....... mentre als "col.laboradors anomenats a dit" d'aquestes empreses no sel's retalla.

- Aeropuerto de Castellón, S.L.
- Agencia Valenciana de la Energía
- Agència Valenciana del Turisme
- Ciudad de las Artes y de las Ciencias, S.A.
- Ciudad de la Luz, S.A.U.
- Construcciones e Infraestructuras Educativas de la Generalitat Valenciana, S.A.U.
- Ente Gestor de la Red de Transporte y de Puertos de la Generalitat
- Entidad Pública de Saneamiento de Aguas Residuales de la Comunitat Valenciana
- Entidad de Transporte Metropolitano de Valencia
- Ferrocarriles de la Generalitat Valenciana
- Grupo IVVSA
- Grupo Radiotelevisión Valenciana
- Grupo VAERSA, Valenciana de Aprovechamiento Energético de Residuos, S.A.U.
- Instituto Valenciano de Finanzas
- Sociedad Gestora para la Imagen Estratégica y Promocional de la Comunitat Valenciana, S.A.U.
- Sociedad Proyectos Temáticos de la Comunitat Valenciana, S.A.U.

Segon. Les retallades de maig de 2010 de Zapatero son il.legals, ja que incompleixen dues aspectes, el primer és que la Constitució en l'article 37 diu que cal negociar, per cert l'estatut del empleat públic de 2007, també de Zapatero i també Article 37 diu que cal negociar els augments, i per últim falta una justificació económica i temporal, es a dir en base a quins criteris ens retallen i quant de temps s'estima que durarà i el compromís de tornar les coses a la situació de abans de la retallada.

1.-L'article 37 de la Constitució diu que no es pot aplicar unilateralment cap mesura i que cal negociar " La ley garantizará el derecho a la negociación colectiva laboral entre los representantes de los trabajadores y empresarios, así como la fuerza vinculante de los convenios." com pot ser que s'ha contradit aquest article i no ens donen la raó?

2.- També l'article 37a del Estatut del empleat públic diu que seran objecte de negociació els increments salarials "Artículo 37. Materias objeto de negociación.

1. Serán objeto de negociación, en su ámbito respectivo y en relación con las competencias de cada Administración Pública y con el alcance que legalmente proceda en cada caso, las materias siguientes:

  1. La aplicación del incremento de las retribuciones del personal al servicio de las Administraciones Públicas que se establezca en la Ley de Presupuestos Generales del Estado y de las Comunidades Autónomas......"

Tercer. Les autonomies no poden aplicar una reducció de les retribucions bàsiques però tampoc de les retribucions complementaries d'acord en lo que diu l'article 21 del estatut del empleat públic.

"Artículo 21. Determinación de las cuantías y de los incrementos retributivos.

1. Las cuantías de las retribuciones básicas y el incremento de las cuantías globales de las retribuciones complementarias de los funcionarios, así como el incremento de la masa salarial del personal laboral, deberán reflejarse para cada ejercicio presupuestario en la correspondiente Ley de Presupuestos.

2. No podrán acordarse incrementos retributivos que globalmente supongan un incremento de la masa salarial superior a los límites fijados anualmente en la Ley de Presupuestos Generales del Estado para el personal...."